Pages

Wednesday

My Love, Sam & John

I know suatu hari nanti masa ini akan tiba. Dah tak sabar rasanya nak lihat mereka berdua walk along the red carpet. Tak sabar nak lihat wajah ceria pasangan mempelai yang baru bersatu ini. 

Majlis diadakan di Ipoh berdekatan dengan rumah keluarga sebelah lelaki di Ipoh. Pengantin lelaki berasal dari Ipoh, Perak manakala pengantin perempuan berasal dari Kuantan, Pahang.

Cinta mereka yang berpaut sejak setelah sekian lama akhirnya bersatu, mengakhiri penantian yang begitu lama. Setelah sekian lama bersulam kasih, majlis diadakan dengan penuh meriah ini, di pancarkan lagi dengan kehadiran para tetamu dari pelbagai kaum untuk memberi restu dan doa.

Saya mengenali Samantha sejak bekerja bersama. Bagi saya, dia seorang yang agak pendiam manakala saya seorang yang sangat gila-gila. Agak susah untuk kami mesra dan mengambil masa yang lama kerana perbezaan karektor kami dan itulah yang menjadikan kami unik setelah mengenal hati budi.

Banyak kenangan bersama ketika bekerja bersama, dari main kejar-mengejar dengan sebuah kereta di Kemaman; makan buah ciku yang di beli semasa on the way balik dari Kerteh (Sam kata, ciku tu rasa pelik melekat-lekat, sebab itu first time makan. hehe..); berjalan kaki dengan penuh kesabaran dan ketekunan untuk pergi ke pejabat Cryovac yang sangat panjang walk waynye; pakai safety helmet dan safety boot ketika masuk ke BP (actually, ketika berjalan, saya hampir tertinggal sebelah kasut kerana terlalu besar dan berat, manakala Sam yang sudah sedia kala memakai glasses, terpaksa memakai safety google pula dan menjadikan rasa janggal umpama memakai dua glasses), bertukar cerita dan berkongsi pendapat; has been chased by a thrill customer sebab hendak kami siapkan proses pembinaan jalan; dan makan bersama di kedai kuning dan saya menjadi penjaga kepada Sam dari kucing-kucing liar. He he he..

Orang kata, tak kenal maka tak cinta :) tapi saya mengakui setelah mengenali Sam, saya melihat dia sebagai seorang wanita yang tabah melalui hidup yang penuh cabaran. Setiap kali kami meluahkan perasaan, adakala saya rasa tersentuh mendengar keluhan hatinya. Ada masa terasa ingin menangis sebab saya tahu apa yang dia rasa itu sangatlah perit. Tetapi saya bertuah kerana diberi penghargaan untuk berkongsi cerita dan menjadi orang yang diamanahkan untuk menyimpan seribu suka duka bersama Sam.

Hari yang saya nantikan (macam saya pulak nak kawin ^_^ ) telah tiba. Finally, doa saya untuk melihat dia gembira setelah begitu banyak dugaan yang dilalui, akhirnya menjadi kenyataan. Sayalah orang yang paling gembira selain dari mak ayah pengantin, kerana hanya saya yang tahu betapa banyak dugaan yang perlu dilalui oleh Sam untuk disatukan dengan Angelman dia, Johnson.

Yes, saya menangis sedikit ketika melihat Sam memotong kek dan Hafizie memeluk saya dari belakang sambil mengusap-usap bahu. I was like watching the one and the only one beautiful lady getting married pulak. Hehe.. Emotional pulak dah.. ^_^

Tak rugi saya berjalan jauh ke Ipoh untuk melihat dia bersanding, sebab it almost become Kate & William, a dream wedding of the year! Congratulation Sam. We all love you so much ^_^


Since the first time we've been friends,
I have watched all the sadness and sorrow came from your eyes,
Despite you had no words to say even whisper,
All this while it has been challenging life,
All the tumbling upside down has been crazy all this while,
With all the strength, I've seen you managed to pull everything.

There no words that I can describe how I felt that day,
The day when I saw you walking along the red carpet,
 I felt all the pain shall fly away,
And the new journey of happiness will be reside by your side,
There will be an open arm awaiting for you and hold you tight,
And nothing could tear those apart except God.

Hope that we will always be friends together,
Despite no longer in the same building,
And remain best buddy forever,
Coz Samantha, our love for you shall be the best prayer for you.


5 comments:

  1. congratulation sam & john :)

    ReplyDelete
  2. wowwwww.. both of u look incredibly beautiful couple!.. may God bless you always :-)

    ReplyDelete
  3. she is so beautiful

    ReplyDelete
  4. you both is really meant together.. we get connected while reading this. congratulation both of you ^^

    ReplyDelete
  5. Fiera, that was a lovely. Thank you so much for this wonderful blog. Johnson & I thanked you & fizie for came all the way from kuantan. we really appreciate you guys. Really touched when see both of you. U r really my true fren. I've thanked to God for having u in my life :)

    ReplyDelete