Pages

Monday

Queen Control?

Queen Control??? Yikesss!!!!

Senario sebenar suami dikongkong isteri memang wujud di dalam kehidupan seharian manusia. Tetapi are we judging book by its cover?

Saya agak tergamam mendengar sahabat saya berkata apabila melihat sahabat lain yang sedang berjalan dengan suaminya berkata, "Asyik berkepit je dia orang ni. Laki macam kene control dak bini!" Dan saya hanya tersenyum dan a little bit confuse dengan statement sahabat saya ini. 

Husband and Wife. What's wrong with that idea nak berkepit? 

Actually bagi saya, tak ada masalahnya. Sebab sudah lumrah manusia suami isteri akan bersama berdua. Bukanlah sampai bercium peluk manja di khalayak ramai, cuma public appearance mereka berdua selalu atau senantiasa ditemani anak-anak.

Maybe sesetengah orang, bila laki asyik ikut bini, maybe tanggapan sinis orang Melayu menyatakan Queen Control. Tapi pernahkah anda terfikir betapa hebatnya kasih sayang si suami risau isteri berjalan sendirian ATAU mungkin dia suka berjalan dengan isteri ATAU mungkin lebih selesa berdua daripada bersama sahabat handai? 

Kita pernah dengar, matinya suami isteri dikuburkan seliang selahad. Itulah bukti cinta kasih sayang mereka hingga ke kubur mereka bersama. Indahnya cinta seorang isteri menghambakan diri untuk suaminya dan indahnya cinta seorang suami apabila setiap cinta diluahkannya umpama penawar untuk isteri.

Well, tanggapan manusia berlainan. Depends on what their heart meant. Saya tak salahkan sahabat saya tadi, mungkin cinta suaminya tidak seindah dan sehebat rakan saya yang satu lagi.

Tapi bagi saya, kalau suami isteri  buat appearance bersama di khalayak ramai most of the time, bagi saya ia bermaksud, cinta mereka terlalu indah, tidak mudah untuk pisahkan mereka, tiada kata indah yang boleh diungkapkan apabila bersama dan saya pasti memahami bahawa hidup mereka tidak lengkap bila berseorangan. Sebab that's what I felt when with my husband. I bet everyone does!

Daripada Aishah r.ha., beliau berkata: "Aku biasa minum dari cawan yang sama
ketika haid, lalu Nabi mengambil cawan tersebut dan meletakkan mulutnya di tempat aku meletakkan mulutku, lalu Baginda minum. Kemudian aku mengambil cawan, lalu aku menghirup isinya, kemudian Baginda mengambil daripadaku, lalu Baginda meletakkan mulutnya pada tempat aku meletakkan mulutku, lalu Baginda menghirupnya."
(Riwayat Abdul Razzaq dan Sa'id bin Mansur)




No comments:

Post a Comment