Pages

Wednesday

Abang? Sayang? Baby? Darling? Bucuk?


Today, saya nak share sesuatu yang saya rasa menarik tajuknya iaitu
apa kita panggil suami kita yang dicintai.

"Abang? Sayang? Baby? Darling? Bucuk?"


Suami saya pernah ditanya oleh salah seorang ahli keluarganya kenapa saya tidak memanggilnya suami saya "Abang". Jawapan saya senang saja untuk suami saya, saya panggil dia dengan panggilan yang saya rasa paling baik dan paling saya suka, tak semestinya saya kena panggil sama seperti orang lain iaitu "Abang".

Saya agak suka kalau apa yang saya buat itu sesuatu yang berlainan, tetapi ada masa saya tidak berapa kesah sekiranya saya menciplak idea orang lain. That's what you called normal life. Kita ada menda yang kita suka dan tidak suka, tak semestinya kita harus ikut apa yang menjadi kebiasaan orang lain, betul tak? Life is all about you, not them. Bak kata suami saya, kita yang mencorakkan rumahtangga kita. 

Sekarang sudah ada anak, tambah lagi satu nama.. "Daddy".. menarik perubahan yang kita lalui kan?

Jadi tepuk dada tanya selera. Setakat ini masih belum ada lagi yang cuba menjengah mengapa saya memanggil suami saya "Darling" ataupun "Sayang" lagi. Tapi yang pasti, sekiranya ada yang bertanya, jawapan saya masih sama. 

Stand for your right ladies :)

L is for the way you look at me
O is for the only one I see
V is very, very extraordinary
E is even more than anyone that you adore can
- By Frank Sinatra


No comments:

Post a Comment