Pages

Thursday

Shopping Alone? Berani ke?


Actually, tidak ramai perempuan yang suka shopping alone.
Kebanyakan lebih suka sama ada dengan partner atau rakan.

How about you?


Me? Seriously saya suka shopping sendirian. Sebabnya adalah saya tidak perlu buat orang tertunggu dan saya ada banyak masa untuk melihat dan menelek barang. Sometime, bila ada kawan kita sedang menunggu kita di tepi kita, kita boleh merasa rimas. Ataupun kita berasa penat, tapi kawan kita belum penat. Jadi agak memenatkan sekiranya kita perlu mengikut rentak dan hati orang. 



Saya bukan ingin menyatakan bahawa shopping alone ini ada sangat kebaikannya. Especially untuk wanita kerana perlu berhati-hati the pick pocket, peragut dan juga car park yang gelap.

Tetapi saya suka sekiranya saya penat dan ingin berhenti to have a cuppa of coffee at Starbucks, saya tidak perlu bertanya kepada sesiapa, "Anyone wanna drinks?". Sebaliknya take my own sweet time dengan duduk menikmati coffee sambil membaca Womans Weekly atau Cleo magazine. 



Lain orang lain cara mereka menikmati shopping. Jangan sampai membeli barang-barang yang tak patut dibeli sudahlah. The rest is up to you.

Tapi saya suka choose my own collection, take my time in changing room dan kalau saya ingin pergi ke bahagian wanita, I felt liberate sebab saya boleh melihat apa yang matters to me. Sunglasses. 


But for window shopping, I love to go with my partner or friends. To get their idea. Seronokkan? Happy shopping people!

No comments:

Post a Comment