Pages

Monday

Stroller untuk anak anda?

Suka tengok macam-macam jenis stroller bila pergi jalan ke shopping mall semalam. Macam-macam warna. Macam-macam saiz. Macam-macam design. Suka pula masa berhenti makan, tengok orang tolak baby naik stroller :) 

So what's the best and compatible for us? Jawapannya, depends. 

Sesetengah ibu-ibu suka stroller yang mempunyai tempat untuk meletak air dan makan tepi pemegang penolak. Sesetengah pula sukakan yang simple. Tapi ada masa yang simple pun tidaklah murah seperti yang diharapkan. 

For an example, Maclaren stroller. Senang-senang boleh cecah dari RM700 - RM2,000. Tapi saya percaya bahan yang digunakan untuk membuat stroller berkenaan adalah yang berkuali. Especially material untuk kain dia.

Other mothers, prefer Combi, Esprit, Quinny, Graco, Halford dan macam-macam lagi. Sesetengah ibu-ibu suka tengok pada branded label, sesetengah lebih suka pada design. Ada masa beli yang paling murah, tetapi masalahnya mudah patah pula atau tayar mungkin dari jenis rubber yang tidak berkualiti. 

So what do I get for mine? My Dear brand. Not so expensive. At the range of price RM220.00. So far pakai memang Ok. Takde masalah. Then memang sesuai design dia yang boleh dikecilkan dan dimuatkan di dalam kereta Savvy kami. At least kurang makan space. 

Waseem pada permulaannya tidak mahu duduk. Tapi bila dah 8 bulan baru nak duduk. Kalau saya hantam beli Maclaren, mungkin geram jugak rasanya kalau dia tak nak duduk. :) 

Tapi its all on your choice. Tak semestinya kena beli apa yang anda rasa apa branded. Tetapi investment untuk membeli stroller mungkin yang terbaik kerana keselesaan untuk anak anda. Questions you need to ask youself ialah how big is your car, berat untuk carry, mudahkan ianya untuk dibuka dan disimpan, selesakah anak anda dan rasa-rasa berapa lama anda boleh simpan untuk anak yang seterusnya atau just pakai buang? 

Good luck on choosing your stroller :) 

No comments:

Post a Comment